Monday, December 16, 2013

ZzZzZz

星期六晚上吃了晚餐后读完这本书,于是拿出《Oder Of Pheonix》来读。Harry Potter这系列我已经读了N次了,但每次都可以找出以前读的时候没注意到的东西。
"He dreamed that Neville and Professor Sprout were waltzing around the Room of Requirement while Professor McGonagall played the bagpipes." 
——Harry Potter and The Oder of Pheonix
Harry 你的梦怎么都是怪怪的……
 
就因看到这一句,我在床上大笑了几分钟。
结果第二天早上我也发了个怪梦。[咳]

梦中我刚看完戏(SAO),把正播着ED(Overfly)的电视机关掉。
“酱迟了我要睡觉。”
走出我爸妈的房间后,走进我房间……隔壁的书房。睡觉前随便拿本书翻一翻(差不多每天会做的事)。
翻了书后发现真的很迟了,要去睡觉不然明天爬不起来。
走进我房间。躺在床上。
闭上眼睛的下一秒却张开眼睛。
为什么天亮了!!!  


过后才发现我梦见了自己要睡觉。闭上眼的那一刻却醒来了。
我是看太多关于VRMMORPG的小说吗……? (在ALO退出的方法之一是找个旅馆睡觉)

昨天晚上不知为何睡不着。 一躺在床上很自然地想到奇奇怪怪的东西。
Ok, 来听下歌。

听歌听了不久还是完全没睡意,算了,继续读《Oder of Pheonix》。
读到Prof. McGonagall 和 Umbridge 吵到很够力的那一章。

Professor Umbridge gave her most pronounced cough yet.
‘May I offer you a cough drop, Dolores?’ Professor McGonagall asked curtly, without looking at Professor Umbridge.
‘Oh, no, thank you very much,’ said Umbridge, with that simpering laugh Harry hated so much.
.
.
.
.
‘Well, then, I am confused… I’m afraid I don’t quite understand how you can give Mr Potter false hope that –’
‘False hope?’ repeated Professor McGonagall, still refusing to look round at Professor Umbridge. ‘He has achieved high marks in all his Defence Against the Dark Arts tests –’
‘I’m terribly sorry to have to contradict you, Minerva, but as you will see from my note, Harry has been achieving very poor results in his classes with me –’
‘I should have made my meaning plainer,’ said Professor McGonagall, turning at last to look Umbridge directly in the eyes. ‘He has achieved high marks in all Defence Against the Dark Arts tests set by a competent teacher.’
—— “Career Advice”, Harry Potter and The Oder of Pheonix

"Set by a competent teacher"! LOL
这简直比打Umbridge一巴掌还厉害!
 

其实我蛮喜欢Prof. McGonagall和Harry的师生关系的。尤其是第七本, 在Ravenclaw common room里,Amycus Carrow骂Prof. McGonagall时Harry直接掀开他的Invisibility Cloak攻击他。那边看到超爽的!!!
然后戏里完全没有那幕。=.= 

不知不觉读了一小时了。回去睡房
……
太兴奋了睡不着。(停在Fred 和 George 捣乱后骑着扫把飞出去那里)

靠,我今晚不用睡了。


No comments:

Post a Comment